קידום אתרים זה שם המשחק

מה זה בכלל קידום אתרים?
איך משתמשים בו כדי להניע מכירות?
ולמה כולם מסביב שואפים להיות ראשונים בגוגל? 

היכרות קטנה עם תהליך השיווק החשוב של התקופה

אם יש לכם אתר או דף נחיתה, אתם בוודאי רוצים שהגולשים ייחשפו אליו, יבקרו בו, יתרשמו מכם וכמובן ייצרו קשר במטרה לקנות. אך כיצד משכנעים מישהו להיכנס לדף מספר 30 בתוצאות החיפוש כדי לפגוש אתכם?
התשובה: לא משכנעים! לשם כך נועד הקידום: להוביל את האתר שלכם לתוצאות הראשונות ברשת, כך שגולשים ימצאו אתכם בקלות ויבחרו בכם מבין עשרות תוצאות נוספות.

קידום אתרים: איך עושים את זה נכון?

להיות הראשון בגוגל זאת ללא ספק ה-מטרה שאליה שואפים כל האתרים בעולם. אך כדי להעפיל אל הפסגה נדרשת עבודה מאומצת, סבלנית ובלתי פוסקת. עבודת קידום אתרים באינטרנט הינו תהליך אינסופי שמטרתו להגדיל בכל פעם את התנועה (הטראפיק) לאתר שלכם, לייצר לידים ולהביא למכירות נון סטופ. אמנם להיות ראשונים בגוגל זה ליטוף רציני לאגו, אך הרבה פעמים גם המיקום השני, השלישי או העשירי מספיקים כדי להניב לכם תוצאה רצויה. 

קידום אתר הוא מעין משחק אסטרטגיה, שבו ניתן לחזות את מה שצפוי הגולש להקליד בשורת החיפוש. עבודת הקידום מתחקה אחר הביטויים הללו וגורמת לגוגל להציע אתכם כאופציה. מכאן, יהיה צורך לפתות פנימה את הגולש ולאפשר לו לבקר באתר מזמין, אינפורמטיבי ומשכנע. 

אז מה צריך לעשות כדי להיות ראשון בגוגל? 3 צעדים ראשונים

  • בחירה נכונה של מילות מפתח – כניסה למוח הגולש וקליעה למה שיכתוב כדי למצוא אתכם. למשל: מסעדה איטלקית בחיפה, חשמלאי רכב מומלץ, חברת שיווק באינטרנט וכד'. חלק ממילים אלו המקדם שלכם "קונה" על מנת שתופיעו בהן בחלק העליון של דף התוצאות הראשון בכל פעם (קידום ממומן בגוגל) וחלקן ישולבו בתכני האתר באופן טקטי, כך שהן יגרמו לגוגל להציג אתכם במיקום גבוה (קידום אורגני בגוגל)
  • שילוב תוכן (טקסטים, תמונות, סרטונים ועוד) באתר שהוא בעל ערך רב ומניע לפעולה. תוכן זה חייב להיות מקצועי, מעניין ורלוונטי ככל הניתן על מנת שהגולש ישתכנע לבחור בכם והוא חלק בלתי נפרד מטכניקת קידום אתרים יעילה.
  • זה לא מספיק לצעוק מחיר ויתרונות. האתר שלכם צריך להעביר חווית משתמש טובה ונעימה, כזו שגוגל היה רוצה שהגולשים שלו יקבלו: אתר מהיר, קליל, פשוט וידידותי. על כן גם בניית אתרים מתאימה היא חלק בלתי נפרד מהתהליך.

    ככל שהתחרות גוברת ויותר אתרים משתלבים במשחק הקידום, יש צורך במהלכים חדשים, יותר עניין וערך מוסף לגולשים ובעיקר, קידום!

קידום אורגני בגוגל: המשחק הכי חשוב בעולם השיווק הדיגיטלי

יצירת תנועה איכותית וטבעית לאתר היא משימה די מאתגרת. מדובר באחת הדרכים הבטוחות להצלחה בעולם של שיווק דיגיטלי, שמושכת מבקרים במטרה שיהפכו ללקוחות פוטנציאליים בכניסתם לאתר. אז איך עושים קידום אורגני בגוגל נכון וטוב?קידום אתרים SEO הוא הדרך לגרום לאתר להסתנכרן טוב יותר עם מה שהגולשים מבקשים למצוא. לעיקרון הזה יש חוק אחד ומיוחד: להתאים את תהליכי השיווק הדיגיטלי לדרישות הקפדניות של גוגל. כאשר גוגל יחליט שהאתר שלכם "טוב" יותר מאתרים אחרים, הוא ימקם אתכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש וככל שתופיעו גבוה יותר, הגולשים ייחשפו אליכם יותר.

מאמצי הקידום האורגני מורכבים מכמה פרמטרים חשובים:

  • מבנה נכון של האתר.
  • תקינות דפי האתר.
  • "תוכן הוא המלך" – תוכן מתאים שבנוי נכון.
  • התאמת קוד האתר למנוע החיפוש.
  • תיקון ותפעול תקלות שצצות במהלך פעילות האתר.
  • והכי חשוב – התאמת האתר לשיפורים הטכנולוגיים הנדרשים בהתאם להנחיות המתעדכנות של גוגל.

קידום ממומן בגוגל: שלם כדי להתקדם

קידום ממומן בגוגל זהו קידום שבו אתם משלמים כדי להתבלט בתוצאות החיפוש? נשמע פשוט? לא בהנחה שיש לכם הרבה מתחרים! כשאתם כבעלי אתרים מעוניינים להגביר עוד ועוד את תנועת הגולשים לאתר שלכם, באפשרותכם לבצע קידום ממומן בגוגל או בשמו השני – (PPC (pay per click. זהו תהליך אשר בו אתם מפרסמים בגוגל, וכך מופיעים הכי למעלה שרק אפשר בתוצאות החיפוש ומשלמים בכל פעם שמישהו מקליק על המודעה על מנת להיכנס אל האתר שלכם.

קידום ממומן בגוגל – אז מתי משתמשים בו?

כשרוצים להגיע מהר מאוד אל כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים באינטרנט, למשל, במצבים של ימי מכירות מיוחדים כמו בחגים, בסיילים או במבצעים. כלומר, מטרות שיווקיות לטווח הקצר. בעזרת מידע המספקת גוגל באמצעות כלים, כגון גוגל אדוורדס, ובעזרת ידע מקצועי ומיומנות ניתן למקד את הקמפיין על סמך מיקום גיאוגרפי, מילות מפתח רלוונטיות, ימים ושעות מדויקות וכמובן תקציב. המפרסם או המקדם שיוצר עבורכם את קמפיין הפרסום, בוחר את מילות המפתח המתאימות ומקבל הצעת מחיר (ביד) עבור כל אחת – ככל שהמילה מבוקשת יותר ומחפשים, כך מחירה גבוה יותר. גוגל אדוורדס מאפשר מעקב וניטור של הקמפיין, לבחון את הצלחתו ולשפר אותו כל הזמן. להבדיל מקידום אורגני המתבצע לטווחי זמן ארוכים, קידום ממומן הוא טכניקה שבה אפשר ללמוד בצורה שקופה ומיידית מהן החוזקות והחולשות של המהלכים האסטרטגיים ולשפר אותם באותו רגע. כמו כן, ישנן אפשרויות נוספות לקידום אתר, למשל ביצוע פרסום בפייסבוק או רשתות חברתיות אחרות.

רימרקטינג – א' ב' של פרסום באינטרנט

אח, אם רק יכולתם לדעת מי נכנס לאתר שלכם ולהציע לו לבוא שוב… למשל, להגיע ישירות לקופה הווירטואלית על מנת שהם ישלימו את הרכישה של המוצר שהוסיפו לעגלה אך שכחו למלא את פרטי כרטיס האשראי, או לשכנע אותם להירשם לניוזלטר על מנת לספר להם על המבצעים השווים, או אולי להציע למשפחה ההיא חבילת נופש נוספת שאולי יותר משתלמת עבורם. כל אלה אפשריים כמובן באמצעות רימרקטינג – טכניקת פרסום באינטרנט שעובדת. נקודה. כל חברת שיווק באינטרנט ובעלי האתרים השונים יודעים כיום כמה חשוב שהמותג יישאר בתודעה הצרכנית, גם אחרי שהגולשים סיימו לגלוש באתר. מבחינה סטטיסטית, פחות מ-2% מצליחים בכלל להניע לרכישה בכניסה ראשונה לאתר ולכן הרימרקטינג עבורם הוא הדובדבן שבקצפת – כלי שיווקי חכם המניע את הגולשים שביקרו באתר לשוב אליכם בחזרה ולהגדיל את הסיכויים לכך שתבוצע המרה באתר (השלמת רכישה, מילוי פרטים בטופס צור קשר וכד').

למה חשוב לבצע פרסום באינטרנט באמצעות רימרקטינג?

רימרקטינג (שיווק מחדש) מאפשר יצירה של באנרים ופרסומות המופיעות בשלל אתרים ברשת. המודעות הללו "עוקבות" אחרי הגולשים מרגע יציאתם מהאתר ויופיעו להם כקוביות פרסומת קטנות ובולטות באתרים אחרים שהם מבקרים בהם. זוהי טכניקת קידום אתרים יעילה שבאמת עובדת: אפשר ליצור רשימות רימרקטינג מגוונות שמתאימות בול לגולשים מסוימים: מיוחדות לאלה שבאו מגוגל ולאלה שמפייסבוק, כאלה שכדאי להציג להם רק בסופ"שים וכאלה שביקרו אצלכם בדף מסוים (למשל – הגיעו לדף הרשמה אך לא מילאו פרטים כדי להירשם). התשלום שלכם לפלטפורמת הרימרקטינג מתבצע רק כאשר גולש מקליק על המודעה ושב אליכם בחזרה – ולקוחות חוזרים הם כמובן הדבר שאתם רוצים יותר מכל. כדי שמודעת רימרקטינג תיחשב להצלחה, יש לעקוב אחרי רלוונטיות המודעה לגולשים, על כמות הפעמים בה היא תופיע לגולש (כדי שלא תימאסו עליו כתוצאה מהצפה) ועל ההצעה שהיא מכילה שחייבת להתממש בעת החזרה לאתר, על מנת שתבוצע פעולה. ההמלצה שלנו כדי להצליח להניע קידום אתר יעיל במיוחד: תמונה מעניינת, טקסט מפתה והצעה שאי אפשר לסרב לה…

גוגל אנליטיקס – הכלי שבלעדיו לא זזים. תרתי משמע

זה הזמן להכיר את גוגל אנליטיקס – אולי אחד הפיצ'רים החשובים ביותר בעולם של שיווק דיגיטלי, שאף חברה לקידום אתרים לא זזה בלעדיו. גוגל אנליטיקס מאפשר לצפות בכניסות הגולשים לאתר ולדפים השונים מידי יום, להבין היכן ביקרו יותר באתר, מתי וכמה זמן הם שהו שם, לנטר את הפעילות הכללית של הגולשים ולהסיק מסקנות חשובות לגבי החוזקות והחולשות של האתר, זאת במטרה להפוך אותו למקום המושלם שיביא לכם עוד לקוחות מרוצים.

אנליטיקס – על מה כל המהומה?

ידע הוא כוח, אמרו לנו תמיד. גוגל כבר הפכו אותו לאמנות של ממש. היכולת לאסוף נתונים על גולשים באתר שלכם, מלמדת אתכם ה-כ-ל לגבי איך ומה לעשות כדי להמשיך לייצר כל הזמן תנועה של קונים פוטנציאליים. בעבר רק חברת גוגל השתמשה ברעיון הזה באופן פנימי, עד שהם הבינו עד כמה זה חשוב להנגיש אותו לבעלי אתרים המעוניינים לבצע קידום אתרים בגוגל. אז הם שיפרו, שכללו ופיתחו עוד ועוד יכולות מעולות ומועילות שמבצעות עבודה מדהימה.

מה גוגל אנליטיקס יודע לעשות בשבילי?

כלי זה יודע להציג תנועה וניתוח של התנועה בלוח נתונים פשוט וקל מאוד להבנה, גם אם אתם ממש לא חובבי טכנולוגיה או מבינים גדולים בקידום אתרים בגוגל. הנתונים שניתן לראות בין היתר, הם מספר הכניסות היומיות לאתר, סה"כ הדפים שנצפו ביום, ממוצע הדפים שכל משתמש צפה בו, ממוצע של זמני השהייה באתר, שיעור יציאה מדף הבית, האם הגולש גלש מנייד או מחשב נייח, טווח גילאים, מין, תחומי עניין ועוד ועוד…. כל המידע הזה ועוד המון נתונים שהדף קצר מלהכיל, יקרים מפז. כך אפשר להבין כיצד למשוך את הגולשים, מה עובד, מה טעון שיפור וכיצד ניתן לבצע שיווק דיגיטלי יעיל במיוחד.