שיווק ברשתות חברתיות

יש לכם עמוד פייסבוק עסקי?
מעולה אבל אף אחד לא יראה אותו ללא שיווק נכון.

פרסום ברשתות חברתיות: 5 יתרונות שכדאי שתכירו

תגידו, יש לכם פייסבוק? אינסטגרם? ווצאפ? לינקדין? יוטיוב? סנאפצ'ט? טוויטר? מיוזיקלי? כל כך הרבה רשתות חברתיות שוחות סביבנו ולא תמצאו אדם אחד שלא משתמש לפחות באחת מהרשתות הללו ויותר. מדובר במקומות נפלאים לעודד דרכם את הקהל לפגוש אתכם, להכיר אתכם ולהשתמש בשירות שלכם. פייסבוק ואינסטגרם מעודדות פרסום ושיווק ברשתות החברתיות דרך פלטפורמה מיוחדת לבעלי עסקים, אבל מי שמספיק יצירתי יכול לתמרן גם רשתות חברתיות נוספות לטובתו. וזה עובד!

רגע לפני – קצת על פרסום ברשתות חברתיות ומה זה בכלל

רשת חברתית היא זירה אינטרנטית שמאפשרת לאנשים לשמור על קשר וירטואלי באמצעות רעיון מרכזי. בפייסבוק למשל, לכל אדם יש פרופיל שדרכו אפשר ליצור קשר עם אחרים באמצעות לייק, שיתוף, תגובה ובשנים האחרונות גם הוספת אימוג'יז ו"עקוב". כל רשת חברתית מאפשרת לאנשים ליצור קשר דרך פעולות מסוימות וכעסקים, יש צורך למשוך אנשים לבצע מולכם את אותן פעולות.

חמשת היתרונות של פרסום ברשתות חברתיות

  • חשיפה – אפשר להגיע לכל לקוח פונטציאלי בקלות ובמהירות, כאשר גם אנשים שאינם ממעגל הלקוחות שלכם יוכלו לקיים איתכם קשר שכתוצאה ממנו ימליצו עליכם לאחרים או יפנו אליכם בשמם.
  • תודעה – מי שמבצע פרסום בפייסבוק למשל, כבר יודע שככל שהנוכחות שלו ברשת גבוהה יותר, כך הוא נשמר לטווח ארוך יותר בתודעה ואנשים יכולים לזכור אותו כדי להזמין ממנו.
  • התאמה – לקהל שלכם יש צרכים מסוימים, העדפות מסוימות, תחביבים, תחומי חיים, דעות, רעיונות… ככל שתישארו במקומות שבהם הוא פעיל ותדברו אליו בגובה העיניים, כך יהיה לו קל מאוד להזדהות איתכם ולהזמין מכם.
  • שימוש – אפשר להמשיך ולהשתמש ברשת החברתית מכל זמן ומכל מקום. כל רשת כוללת מערכת ניהול רשתות חברתיות שגם אותה קל ונוח לתפעל אפילו מהסלולרי, תוך כדי שאתם מתפנקים על דאקירי בחופשה במיאנמר.
  • צורך – כולנו משתמשים ברשתות חברתיות וזה אומר שאף אחד לא עומד להסתלק מהן בשנים הקרובות. לכן עם עוד לא התחלתם, כדאי להתחיל לייצר פרסום ברשתות חברתיות, לתפעל אותן, לבלוט בהן ולהניע דרכן מכירות.

פרסום בפייסבוק – קידום אורגני לעומת קידום ממומן

עולם השיווק והפרסום השתנה בעשור האחרון והפך מעולם מוחשי לעולם הרבה יותר וירטואלי. בהתחלה, פייסבוק עוד ערכו ניסיונות בנושא הפרסום אצלם ואפשרו לבצע זאת בחינם. אלא שמהר מאוד הידיעה על אפשרות של פרסום בפייסבוק התפשטה וכולם החלו לנגוס בהרבה מאוד חלקים מהעוגה. כיום הרשת החברתית הגדולה בעולם מאפשרת לבצע שיווק בפייסבוק באמצעות אפשרויות מיוחדות לבעלי עסקים.

ישנן שתי דרכים לבצע קידום עסקים ברשתות חברתיות
קידום ממומן – יוצרים פרסומת, פוסט, סרטון וכד' ומשלמים על מנת שיופיעו בניוזפיד של הקהל הרלוונטי. 
קידום אורגני – מנהלים עמוד, בלוג או קהילה, מעלים פוסטים ומשתמשים בדרכים יצירתיות כדי שהתנועה והרכישות יגיעו לבד.
אין ספק שבעולם של פרסום בפייסבוק בה קיימים מאות מיליוני מפרסמים, הקידום האורגני מצריך המון יצירתיות, עבודה קשה ונחישות. מצד שני, גם לשפוך כספים עצומים על כל פוסט פרסומי מצריך הרבה ולכן הדרך הנכונה ביותר היא פשוט שילוב בין השניים – לבצע מהלכים אורגניים במקביל לביצוע פרסום ושיווק בפייסבוק באמצעים ממומנים. בעלי עסקים שמבצעים את שתי הדרכים במקביל, מדווחים על החזר השקעה מהיר ומדווחים על עלייה ברווחים.

פרסום באינסטגרם – כך עושים את זה נכון

האפליקציה המצליחה בעולם, המהנה מכולן, זו שהופכת כל בן אנוש עם סמארטפון לצלם מקצועי, היא גם זו שיכולה לבצע מיתוג מושלם לעסק שלכם!
מאז שהרשתות החברתיות תפסו פיקוד על חיינו, אנחנו מנהלים חיי חברה וירטואליים ולמען האמת גם נהנים מזה מאוד. רשתות חברתיות כמו פייסבוק למשל מאפשרות לנו לצפות בחיים של אחרים ולשתף את שלנו. אינסטגרם לעומתה, מאפשרת שיתוף וצפייה בתמונות וקטעי וידאו שלנו ושל אחרים ולייצר לקבצים המשותפים הללו גם מימד אמנותי או מקצועי יותר של ריטוש וליטוש תמונות.

לא מכירות, מיתוג: דומה ושונה בין פרסום באינסטגרם לרשתות חברתיות אחרות

אז איך מתבצע קידום באינסטגרם לעסקים? כאן, להבדיל מפלטפורמות רשת אחרות, לדחוף מכירות פשוט לא יעבוד.הדרך היחידה להניע מכירות היא ליצור תדמית – לגרום לקהל היעד שלכם להתעניין בכם ולראות בכם כעסק לגיטימי לרכוש ממנו. זה דורש המון השקעה ויצירתיות, אך עסקים שכבר עלו על השיטה נהנים מחשיפה והכנסות בהיקפים עצומים. פרסום באינסטגרם הוא מושלם בהנחה ויש לכם מוצר או שירות שאפשר לפרסם בצורה ויזואלית – לצלם ולפרסם לקהל על מנת שיוכל להגיב, לעקוב ולשתף. העסק שלכם כמותג זקוק ליצירת עניין ולכן ככל שתצרו יותר עניין – הרי זה משובח: להצטלם עם המותג, לתייג אותו (#האשטאג) ועוד, יגרמו לאנשים להרגיש שהם שותפים לעשייה שלכם ולא רק עוקבים אחריכם.

גם קידום באינסטגרם יכול להתבצע בדרך ממומנת, כאשר יש להגדיר את הפרסום שנוצר לפי פילוח קהלים מתאים על סמך גילאים, אזור גיאוגרפי, תחומי עניין ועוד. בדרך הזו ניתן להיחשף לעוד גולשים רבים וחדשים שיוכלו לגלות לגביכם עניין, לעקוב ולהפוך ללקוחות שלכם. בדומה לגוגל ולפייסבוק, גם פרסום באינסטגרם מאפשר לבעלי עסקים לבצע רימרקטינג (כלומר פרסום שקופץ לגולשים תוך כדי הגלישה באינסטגרם לאחר שביקרו באתר או בדף נחיתה שלכם) ולחשוב על מהלכי פרסום ושיווק ברשתות חברתיות שיביאו אתכם לנקודה הרצויה מבחינת התקשורת שלכם עם הקהל וההנעה למכירה.

פרסום בלינקדאין: הרשת שתביא לכם שפע של הזדמנויות

היא התקבלה בהרמת גבה מהקהל והמשיכה ככוכבת, עשתה היסטוריה בעולם ויש כאלו שלא יכולים בלעדיה. הגיע הזמן שתכירו את לינקדאין – פלטפורמת הרשת המשמעותית והגדולה ביותר לעסקים.
נכון, לינקדאין היא לא פייסבוק. אך בין אם ידעתם ובין אם לא, מדובר ברשת חברתית גדולה ורבת השפעה באופן מיוחד. מדובר ברשת המשלבת בין העולם העסקי לזירה החברתית, כאשר המטרה היא להשקיע בקהל, לתת לו עוד ועוד מידע, טיפים ורלוונטיות מקצועית על מנת להצליח. פרסום בלינקדאין מאפשר לכם להגיע להרבה מאוד אנשים מתאימים, ליצור קשרים ולהוציא לפועל המון מטרות עסקיות. בנוסף, הוא גם יכול להוביל ולקבע את מעמדכם העסקי ולאפשר לכם להתפתח ולהתרחב כפי שתמיד חלמתם. 
למעלה מ-300 מיליון אנשים חברים בלינקדאין, מה שעושה אותה לרשת פופולרית ביותר לכל מי שמחפש הזדמנויות עסקיות וכלכליות. לכן עסקים קטנים זקוקים פעמים רבות לשירות מקצועי של פרסום בלינקדאין על מנת לייצר ערוצי שיווק חדשים ולגבש אסטרטגיה עסקית מובילה. המערכת של לינקדאין מאפשרת להגיע לעוד קהל על ידי פילוח מאפיינים אישיים, ממש כפי שמתבצע בפייסבוק, גוגל או אינסטגרם. אלא שנוסף לקמפיינים חשובים כמו גיל ואזור מגורים, אפשר גם להתמקד בבעלי עסקים רצויים ואנשים ספיצפיים.

פרסום בלינקדאין: פרסום עם הרבה שכל

סוד ההצלחה של פרסום בלינקדאין מבוסס על המון חשיפה ומדובר במאמץ לא קטן, שגוזל זמן יקר מניהול העסק שלכם בפועל. על כן הבחירה בחברת פרסום ושיווק ברשתות חברתיות היא בחירה מושכלת שתאפשר לכם להתמקד במה שאתם יודעים לעשות, בזמן שאתם יודעים כי נרקמות עבורכם הזדמנויות כלכליות חדשות וטובות. הפלטפורמה מאפשרת להעלות שלל אמצעי מדיה אינטראקטיביים ומסקרנים כמו סרטונים, מצגות, מדריכים והמון תוכן ממומן. כל טקסט ותמונה שאתם מעלים צריכים להיות באופן יצירתי ואסטרטגי. אם הוא ממומן, רצוי לבצע זאת לתקופת זמן של כמה שבועות כך שבסיום תוכלו לקטוף את כל פירות ההצלחה.

אתר הסרטונים הכי פופולרי בעולם הוא גם אחד האתרים שנמצא בדירוג כניסות הגולשים הגבוה ביותר, לצד אתרים בינלאומיים מובילים כמו פייסבוק וטוויטר. גם כאן ניתן ליצור קמפיינים, להעלות מודעות ולנהל מסעות פרסום ביוטיוב יעילים ואפקטיביים במיוחד, שיופיעו בסמוך להפעלות הסרטונים. כן, בהחלט אפשר ואפילו כדאי לנהל במקרים מסוימים גם ערוץ יוטיוב שיווקי.

למה כדאי לפרסם כאן?

יוטיוב הוא מקום שאליו נכנסים מיליוני גולשים בכל שניה. החשיפה הפוטנציאלית כל כך עצומה, שבעלי עסקים רבים כבר זיהו אותה כאחת האפקטיביות ביותר לרווחיות שלהם. גם כאן כפי שמתבצע בגוגל ופייסבוק, אפשר להגיע לקהל ממוקד באמצעות קידום ממומן ואפשר גם לנהל ערוץ או להריץ סרטון ויראלי שירוץ אחר כך גם ברשתות חברתיות נוספות.

איך מנהלים פרסום ביוטיוב?

כחלק מטכניקת קידום עסקים ברשתות החברתיות, יש לבצע בנייה של מודעות פרסומת שיפגשו את הקהל בעת שהוא משתמש ברשת. יוטיוב מפגישה בין הפרסומת שלכם לקהל בזמן צפייה בסרטונים או לפניהם וכך הם נחשפים אליכם ומודעים לכך שאתם כאן. המפרסם מגדיר את המודעה לפי מיקומים, קהלים ומילות מפתח, ניתן לבחור מיקום מדויק למודעה על גבי חלון הסרטון או להשתמש במיקוד האוטומטי שמפזר את המודעות ויכול לקשר בין מודעות וסרטונים כך שהמלל המופיע הוא מילות המפתח. התשלום עבור כל פרסום ביוטיוב מתבצע בשיטת PPC כאשר על כל הקלקה מחויב המפרסם כספית. יש אפשרות גם להגביל את מספר הגולשים שיכולים להיכנס למודעה מטעמים תקציביים.

למה כדאי להיעזר בחברת פרסום ושיווק מקצועית?

קידום סרטונים ביוטיוב דורש הרבה מיומנות, ניסיון ואפיון מקדים של העסק בשילוב עם ניתוח הקהל הרלוונטי אליו יש צורך להגיע. חברה המבצעת קידום סרטונים ביוטיוב יכולה לשלוט למענכם בכל מערכות הפרסום ולפקח בשוטף על כל קמפיין. היא יודעת לבסס את הפרסום על סמך מחקר מקדים של מילות מפתח ביוטיוב וגוגל, לזהות פלחי שוק מתאימים ולאפשר לפרסום לנוע בצורה יעילה מבלי שתיאלצו לשפוך כספים רבים לשווא. החברה תוכל לעקוב בכל פעם אחר התוצאות, להגדיל את החשיפה ולהמשיך למקד אותה להופעה במקומות הטובים ביותר, עבור הלקוחות המתאימים ביותר.

Google my business – המדריך השלם

מי מכם שקרא פה ושם על מהלכי קידום וקצת אינפורמציה על גוגל, יודע שכל כלי ופלטפורמה של גוגל שאתם משתמשים בה, תניב לכם תוצאות גבוהות יותר כאשר מחפשים אתכם ברשת. לכן, שימוש בפלטפורמה לעסקים מקומיים שנקראת google my business ("גוגל לעסק שלי" בתרגום חופשי), היא מהלך ששווה לשקול לטובת מהלכי פרסום ושיווק ברשתות חברתיות ובמנוע החיפוש המוביל בעולם. הכלי ניתן להרשמה חופשית עבור כל מי שיש לו חשבון גוגל.

אז מה גוגל my business מציע לנו?

העסק שלכם יופיע בתוצאות החיפוש של גוגל בכל פעם שגולש נמצא במיקום גיאוגרפי קרוב אליכם פיזית, הוא יופיע במפות גוגל, בצידי תוצאות החיפוש או בחלקן העליון עם תמונה ומידע נוסף, יכיל ביקורות גולשים שרלוונטיות למשיכת הלקוחות ועוד. גוגל my business בארץ מניע פניות ועוד לקוחות, אך בעוד שבארץ בעלי עסקים רבים בכלל עוד לא זיהו את הפוטנציאל שלו – בארה"ב זו כבר תעשייה שלמה. בעלי העסקים שם נלחמים על התוצאות והתעשייה הפיראטית מציעה זיוף כתובות וביקורות על מנת למשוך עוד ועוד לקוחות. הסיבה לכך היא בעיקר הגודל: אין טעם לקדם עסקים ברמה ארצית על ביטויים "כלליים" (כמו למשל קידום על המילה "מסעדות" שלא תהיה אפקטיבית למסעדה בקנטאקי, לעומת ביטוי ממוקד יותר כמו "מסעדה בקנטאקי") וכל עבודת הקידום היא לוקאלית לחלוטין – עד לרמת המחוז, השכונה והרחוב לפעמים. 
בישראל אין ספק שמי שעולה על הגל – הופך לכוכב. אפשר להירשם לשירות גוגל my business ולהתחיל לקדם,במקרים מסוימים גם תחת ביטוים גנריים נוסף לאלו המקומיים כדי למשוך את הקהל המתאים.

איך נרשמים?
מילוי פשוט של פרטים לאורך המסכים כמו שמכם, כתובת מייל ופרטים חשובים לגבי העסק. בנוסף, חשוב למלא תיאור לעסק שמכיל את מהות העיסוק שלכם כבר בכותרת. למשל – עורך דין נדל"ן. זהו שילוב של מילות מפתח שיעזור לכם להשתלב בתוצאות החיפוש נוסף על מהלכי פרסום אחרים. בשלב הבא אפשר להוסיף תמונת קאבר ופרופיל, ממש כמו פרסום בפייסבוק. 
לאחר מכן יש להמתין לקבלת קוד האימות שנשלח אליכם מגוגל בדואר. זה לוקח שבועיים שלושה ולאחר מכן, מכניסים את קוד האימות לעמוד הפרופיל ותוך זמן קצר מאותו רגע, העסק יופיע בתוצאות גוגל בצורתו המרשימה והמושכת ביותר.