בניית אתרים לעסקים – המומחיות שתניע אתכם קדימה

כולם נמצאים באינטרנט. נון סטופ.
דרך הפלאפון, הלפטופ, אפילו המחשב בעבודה.
בכל שעה ויש האומרים שאפילו הכל רגע נתון. 

אז איך אתם עוד מרשים לעסק שלכם לא להיות שם?

בניית אתר אינטרנט היא דריסת רגל וירטואלית. דרכה אפשר להגיע לכל לקוח פוטנציאלי וכיום מדובר בדרך הלגיטימית ביותר להניע מכירות ולייצר מודעות למותג. הגולשים שמחפשים את המוצר או השירות שלכם מעדיפים להכיר אתכם קודם, להזדהות עם האג'נדות שלכם, לראות קצת מה אתם עושים ולהרגיש שאתם מתאימים להם. איך הם יעשו זאת? אז הם יחפשו אתכם ברשת!
כדי שהקליק הזה יקרה, העבודה שמאחורי הקלעים צריכה להיות בגדול – סופר מקצועית ובקטן – מושלמת עד הפרט האחרון. אלה הם הפנים החדשות של העסק שלכם, כרטיס הביקור אם תרצו והם צריכים להיות בולטים, מלאי עניין ומשיכה. בין אם מדובר בהכנת דף נחיתה או בניית אתר מכירות שלם – דרושים המון הבנה וניסיון בתחום. כל בניית אתרים הוא מהלך שחייב יד מקצועית שמבינה לא רק בקודים וגרפיקה מהממת, אלא גם בשיווק המושלם.

בניית אתרים: הדרך לאתר המושלם

כדי להקים אתרים איכותיים וטובים נדרשים מספר צעדים.

בשלב הראשון מתבצע אפיון אתר – זיהוי הצרכים של העסק, בשילוב עם המאפיינים שלו, המטרות שלו והחזון העסקי שלו. לאחר מכן, צוותי התכנות והגרפיקה חושבים קדימה על הנראות של האתר, על הדברים שנמצאים בפרונט ועל אלו שמאחור, על הייחודיות, היופי, חוויית המשתמש, השפה הטכנית, אפקטים, פיצ'רים ובעצם כל דבר המייצר הנאה במהלך הגלישה.
בשלב השני יוכנסו פנימה התוכן, הוויזואליה וכמובן אסטרטגיית הקידום של האתר, על מנת שיוקפץ קדימה לתוצאות הראשונות בגוגל.
בניית אתר נכונה מתאימה את עצמה גם לתנאים חשובים כמו התאמה לנייד ולנייח (רספונסיביות), נגישות לליקויי ראייה או שמיעה, התאמות שונות כמו בהירות, ניגודיות ועוד.

אתר שבנוי טוב מכל הבחינות שווה יותר חשיפה, יותר היכרות מעמיקה עם העסק והרבה יותר רכישות. המטרה היא לאפשר ללקוחות שלכם ליהנות מהמוצר והשירות מכל מקום ובכל זמן.

בניית אתר וורדפרס – 5 יתרונות שחייבים להכיר

גבירותינו ורבותינו – וורדפרס עושה היסטוריה! במרץ 2018 פלטפורמת בניית האתרים המדהימה הזו הגיעה לרף של מעל 30% נתח שוק, מה שאומר בעצם שיותר מ-30% מכל האתרים בעולם מבוססים על המערכת של וורדפרס. אז מה עושה אותה לכל כך מדהימה, אתם שואלים? בניית אתר אינטרנט תדמיתי, מגזיני או חדשותי מתאימים מאוד למערכת של וורדפרס. התבנית שלה חברותית, כוללת שלל פלאגינים יעילים, ערכות עיצוב מגוונות ויכולות אבטחה ברמה גבוהה. בניית אתר וורדפרס כוללת שימוש במערכת ניהול ידידותית מאוד, רספונסיביות מעולה, איכות גבוהה חוויית משתמש מצוינת.

יתרונות חשובים של בניית אתר וורדפרס

  • קידום אתרים הופך למלאכה מהירה והרבה יותר פשוטה באמצעות תוספי SEO חשובים כמו Yoast ו- WordPress SEO למשל, ניתן להתאים אישית כל פוסט ועמוד למנועי החיפוש ולבדוק עד כמה רלוונטי התוכן בהם למילות המפתח שלנו. התוספים מציגים טיפים שעוזרים לשפר את הדירוג במנועי החיפוש עבור מילים וביטויים חשובים, שולטים בהרשאות גוגל, מונעים תוכן כפול, נגישים מאוד לשיתוף תוכן ברשתות החברתיות, מאפשרים בניית מפת אתר (חיוני מאוד לקידום), צפייה בנתוני אנליטיקס, דירוג עמודים ועוד.
  • ניהול תמונות מושלם צריכים לבנות אתר מכירות טוב שימשוך את הגולשים? וורדפרס מאפשרים להוסיף מדיה ויזואלית בצורה פשוטה במיוחד, עם האפשרות לתאר כל תמונה וקטע וידאו שחשובים מאוד בכל בניית אתרים בוורדפרס לצורכי קידום. גם משקל התמונות עובר אופטימיזציה כדי שלא להכביד על האתר ולגרום לו להיטען מהר יותר.
  • הוספת קישורים פנימיים בניית אתר אינטרנט בוורפדס מאפשרת לחפש ברשת כל עמוד מקביל ברעיון שלו לשלכם, לפי מילת מפתח או כותרת כלשהי, להעתיק את כתובתו ולהוסיף אותה אצלכם מבלי שתיאלצו לבלות שעות על גבי שעות מול האינטרנט ולמצוא דפים טובים. ולמה זה חשוב? כי גוגל אוהב מאוד קישורים בין אתרים שונים ותורם לקידום שלהם על פני אחרים.
  • מערכת תגובות אנשים יכולים להגיב על פוסטים שנוצרו באתר שלכם ולנהל את התגובות מתוך מערכת הניהול. מנגנון התגובות מייצר עוד תוכן על כל אחד מהתכנים ובכך שומר על העדכון שלו ועל הרלוונטיות הגבוהה שגוגל (ואנחנו!) כל כך אוהבים לאהוב. וכשגוגל אוהב אתרים מסוימים, אתם יודעים שהוא מייצר לכם עוד ועוד כניסות, קהל נוסף וכמובן אינטראקציה עם הלקוחות הפוטנציאליים.
  • תפריט הניהול וסרגל הכלים הסרגל העליון של בעלי הגישה למערכת חוסך זמן יקר מאוד בתפעול האתר. לאחר שמתבצע אפיון אתר ומוכנסים אליו הדפים הרלוונטיים, ניתן לאתר כל אחד מהם בקלות, לשלוט בו מבלי להיכנס אליו ולהוסיף בלחיצת כפתור עוד פוסט, דף או תגובה.

מה משותף לענן וויראליות? שניהם קיימים לא רק ברשת, אלא גם באוויר. מה שגורם לנו הרבה פעמים לחשוב שהמידע באינטרנט "צף" בחלל ואין שום סיבה לאפשר לו לנחות. אלא שכמו כל מאגר מידע אפשרי בעולם – גם האתר שלכם צריך מיקום כלשהו, כדי שיהיה אפשר לשלוף אותו, להשתמש בו ולוודא שהוא לא נמחק או נעלם.

אחסון אתרים הוא סוג של שירות דיגיטלי שמאפשר לארח אצלו קבצי מידע אינטרנטיים מכל הסוגים. הוא יושב על שרת קבוע שלרוב נמצא בחוות שרתים שמאכלסת בתוכה אתרים רבים. השירות מוצע גם על ידי חברות בניית אתרים רבות, מפני שיש לו חשיבות גם מבחינת ה-SEO (קידום אתרים אורגני) וכן הזמינות, המהירות ורמת האבטחה הם פרמטרים חשובים מבחינת הדירוג של מנועי החיפוש ובראשם גוגל. האחסון מתבצע תמורת תשלום חודשי והחברה המספקת אותו פועלת על סמך גודל שטח האחסון הדרוש, גודל הטראפיק (הגלישה) באתר ורוחב הפס המאפשר את כמות הגולשים הזו בו זמנית, גישה לבסיסי נתונים, שמירת עריכות, מערכת ההפעלה ועוד.

גם בונים וגם מבצעים אחסון אתרים

אז לקחתם מתכנת תותח, גרפיקאי מהשורה הראשונה ומקדם אתרים עם אלפי המלצות. מעולה! אבל מי ידאג לאחסן את האתר? לקחת אחריות על "נפילות", להגן מפני מחיקות ולוודא שהוא תמיד יעלה בקלות בצד של הגולשים? ניתן כמובן מיד לאחר ביצוע בניית אתר אינטרנט, למצוא חברה של אחסון אתרים שתעניק לכם את השירות המתאים. אלא שבמצב זה, אתם מחויבים לפנות ישירות לחברה, להתחשב בשעות המענה שלה, להתמודד עם כשלים טכניים אפשריים, פריצות אבטחה ועוד. ואין ספק שכל ההתעסקות הזו גוזלת מכם כספים וזמן יקר וחשוב, בהם יכולתם לקדם את העסק שלכם במקום להתעסק עם חברת האחסון. לכן אצלנו תוכלו לקבל גם וגם: גם בניית אתרים בוורדפרס מקצועית ומעולה וגם שירות אחסון אתריםשבו אנו דואגים להיות המתווכים בין האתר שלכם לבין חברת האחסון, תוך שאנו בקיאים בתנאי האחסון שמספקת כל חברה ויודעים כיצד לאבחן תקלות או בעיות אפשריות, כך שפתרון הבעיה יהיה מהיר ופשוט במיוחד.

תנאים חשובים שצריך להכיר

  • מהירות – אחד הקריטריונים החשובים לדירוג האתר שלכם בגוגל. אמנם השרת הוא לא הגורם היחיד לכך שהאתר שלכם יהיה איטי או מהיר, אבל אם השרת איטי, האתר בוודאות יהיה איטי גם כן.
  • שרות – קבלת תמיכה טכנית מחברת האחסון חשובה לצורך טיפול וניטור מהיר של בעיות, גם בשעות בלתי שגרתיות.
  • אבטחה – כל חברת אחסון אתרים חייבת להיות בעלת מערך גיבוי מושלם ולהגן על כל ניסיון פריצה לשרתים שלה.
  • דיירים נוספים – לא רק אתם מתאכסנים כאן ולכן קיים פוטנציאל להיווצרות של בעיות אפשריות. לכן חברה מקצועית שמכירה את חברות האחסון, תדע להתאים לכם את זו המתאימה ביותר.

אפיון אתר – למה זה כל כך חשוב?

כמה מכם היו שולחים סוכן מכירות ללקוח שלהם, מבלי שיהיה לו שום מושג לגבי המוצר שהוא מוכר או האנשים שעומדים מאחוריו? אם הרמתם את היד, אתם מוזמנים לברוח לעמוד אחר. אבל אם אתם מבינים היטב את הסכנה שבמהלך כזה, כדאי שתשבו לשמוע למה בלי אפיון אתר לא תצליחו למכור כלום.

אז מה זה בעצם אפיון?

מדובר בחלק מרכזי בתהליך בניית אתר אינטרנט. זהו תכנון של האתר שלכם מאפס מבחינת כלל הפרטים שנמצאים בו, המטרות שלו והתנאים ש"מדברים" את העסק. זוהי הדרך ליצור את הקשר עם הקהל שלכם ובלעדיו זה יראה כמו ביצת הפתעה ללא הפתעה – מתוקה, יפה וריקה מתוכן. ואת זה אף אחד לא באמת רוצה לקנות…

מה הכי חשוב לביצוע אפיון אתרים מעולה?

כבוני האתר שלכם, אנחנו מעוניינים לתרגם את המחשבות והחלומות לרמה הטכנית. כלומר – ליישם מראה ושימוש מתאימים למה שאתם צריכים, במקביל למה שהלקוחות שלכם רוצים. האפיון מתבצע באמצעות קבלת החלטות לגבי התאמת ההגדרות, התוכן והאלגוריתמים שמאחורי הקלעים, שאמורים בסופו של דבר לייצר לכם יותר עבודה והכנסות. לכן האפיון בהגדרה שלו הוא קודם כל טכני: ירידה לעומקם הפרטים הכי קטנים שרק אפשר כדי לדייק את כל המטרות שיאפשרו ללקוח להתאהב בכם ולרכוש בקלות.

כל אפיון אתר מעולה מכיל מספר מרכיבים: תבניות, ערכות עיצוב, תרשים האתר, הגדרות מערכת הניהול, התממשקות עם מערכות חיצוניות (כמו למשל מערכת הזמנות או סליקת אשראי למשל), פלטפורמות שבהן האתר יפעל ועוד. זהו השלב שבו גם אתם כבעלי העסק וגם אנחנו כבוני האתר ואנשי השיווק הדיגיטלי, יודעים למה אנחנו מצפים מהאתר שלנו ומה עליו לעשות למענכם ולמען הלקוחות שלכם. אפיון מוצלח הוא גם כזה שאין צורך לתקן או לשנות בהמשך הדרך והוא מגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם מול הלקוחות.

כבר פגשנו לא מעט בעלי עסקים שהיו מעוניינים לבצע בניית אתר בחינם וזלזלו בחשיבות האפיון. כתוצאה מכך, התנועה באתר דשדשה ותוך זמן קצר הוא נדחק לעמודי התוצאות האחרונות במנועי החיפוש. מדוע זה קורה? מפני שזה לא מספיק לפתוח רק דף נחיתה או אתר: צריך שהוא יתאים לאופי השירות או המוצר ברמה הטכנית. בעל עסק שבונה אתר אך לא כולל בתוכו תהליך מסודר ומקצועי של אפיון יכול באותה המידה לפתוח משהו לא יעיל כמו ספריה שאין בה אפילו ספר אחד. אנחנו מציעים אפיון מקצועי ומחושב תוך בחינת כלל הקריטריונים שקשורים לצרכים והמטרות העסקיות ופועלים לפיהם מהרגע הראשון.

דף נחיתה – למה לפעמים הוא עדיף מאתר אינטרנט?

אתם רוצים שהלקוחות יקבלו את כל המידע, יחוו את הביזנס שלכם מהקרביים, יגלו כל מה שצריך אודותיכם ולמה בכלל יצרתם את העסק, יצפו בגלריית תמונות, בקטלוג מוצרים, בהמלצות מלקוחות מרוצים… ולפעמים, הם בסך הכל כבר רוצים להשאיר פרטים.
המידיות של הרשת מביאה איתה מצב מבורך שבו הרבה לקוחות פוטנציאליים כבר יודעים בדיוק מה הם רוצים ואין להם צורך להתלבט בין שלוש מאות נותני שירות. אם הם בחרו בכם, כל שנותר להם כעת הוא ליצור קשר. ללקוחות כאלה אין באמת רצון או צורך לשוטט הלוך וחזור באתר שלכם. הם תכליתיים, החלטיים ורוצים תוצאה מיידית. לכן על מנת להקל עליהם ולעשות למענם את החיים לקלים בהרבה, הומצא הדבר המכונה – דף נחיתה: בסיס דיגיטלי מיידי, קליל ונגיש בהרבה מאתר אינטרנט, שמתאים למקרים שבהם יצירת הקשר היא מיידית ומהירה יותר ואין צורך בשידוכים מקדימים או התרשמות מיוחדת ביניכם.

למי מתאים דף נחיתה?

מוציאים למכירה אינטרנטית את הספר שלכם או הקורס הדיגיטלי? משווקים מוצר ספיציפי? מעבירים סדנאות או הרצאות? ייתכן ובניית דף נחיתה תתאים לכם הרבה יותר מאשר בניית אתרים. בעוד שאתר מתרכז הרבה פעמים בתוכן מעמיק יותר ובמפגש ארוך טווח של הלקוח עם בעל העסק – בדף נחיתה ההתרכזות היא סביב תוכן מתומצת, מספר תמונות או המלצות לגירוי וטופס להשארת פרטים, אשר בהחלט מספיקים במקרים אילו. כאן אין בלוג, דף אודות או שאלות ותשובות שירעיפו מידע חשוב על הגולש והוא יתבלבל, הוא כבר הגיע מראש רק לצורך תהליך יצירת הקשר.

יש עוד כמה יתרנות:

דף נחיתה הוא עמוד ממוקד ומרוכז שמטרתו היא לפרסם שירות נקודתי מאוד: מוצר ייחודי, מבצע או שירות מיוחד. הפרסום של העמוד יכול להתבצע במנועי החיפוש וגם בפייסבוק והוא מפנה את הגולש מיד אל נותן השירות וללא הסחות דעת. היות והמטרה שלו היא השארה של פרטים כעבור זמן קצר מאוד, חשוב שמי שיבנה לכם אותו הוא אך ורק חברת שיווק וקידום מקצועית. כאשר הגולש יהיה שבע רצון מהשירות שקיבל באמצעות דף הנחיתה, הוא יחזור לבקר בו בהמשך ויתעניין בשירותים נוספים שהעסק יכול להציע לו. כך למעשה כל דף נחיתה הוא בעל פוטנציאל למשוך גם לקוחות חוזרים.

בעולם שבו אלפי חברות מציעות בניית אתר אינטרנט, חשוב להתאים את אופי הפלטפורמה באופן אישי לעסק שלכם. זאת בדיוק הסיבה שבגללה בשלב הראשון נבצע אפיון ורק אחריו נחליט יחד איתכם מה להקים: אתר אינטרנט ענק ומפוצץ, או בניית דף נחיתה מתוחכם שמבצע מכירות מהרגע הראשון.