אחד החלקים החשובים ביותר בכל הליך קידום, של כל מקדם אתרים מקצועי או מתחיל, כל חברת קידום גדולה או קטנה ולכל תוכנית קידום – הוא בניית קישורים. באמצעות בניית הקישורים לאתר אנו יכולים למעשה ליזום המלצות שונות מרחבי הרשת על האתר שלנו. גוגל אומנם לא אוהב את זה כי הוא רוצה שהקישורים הללו יגיעו אל האתר באופן טבעי אך אין מדובר גם במשהו מלוכלך או לא חוקי ולמעשה כל מקדם עושה את זה כי בלי זה לא ניתן להגיע לשום מקום בתוצאות החיפוש של גוגל. כמובן שצריכים להיות לכך כמה דגשים חשובים: כמו למשל הקישורים יהיו טבעיים, ממקורות מוסמכים ואיכותיים ולא לייצר קישורי זבל שיכולים לפגוע באתר במקום לקדם אותו.
מהו מיץ קישורים ומדוע הוא חשוב?
גוגל מייחס חשיבות רבה לקישורים כיוון שזו אחת הדרכים היחידות שלו להעריך את האיכות והסמכות של אתר מסוים, שכן אם הוא מקבל המלצות מרחבי הרשת לעתים קרובות ככל הנראה מדובר באתר רלוונטי, אתר טוב, אתר מעודכן וכו'. מיץ הקישורים הוא מונח קידום אתרים המוכר היטב למקדמים והוא מתייחס לכוח הקישורים שיש לעמוד/אתר מסוים להציע.
כידוע לכל אתר יש מדד אמינות או מדד סמכות מסוים בעיני גוגל וכך גם לעמודים פנימיים בתוך האתר. ככל שהאתר ועמודיו סמכותיים יותר, כך איכות הקישור מהאתר תהיה גדולה יותר. אך שימו לב – ככל שאותו עמוד מוציא יותר קישורים – כך הכוח של הקישורים מתחלק בין כל הקישורים שבעמוד. לדוגמה: אם היו לכם 30 מסטיקים לחלק בין 5 ילדים – כל אחד היה מקבל 6 מסטיקים. אם היו 10 ילדים שצריך לחלק ביניהם את חבילת המסטיקים כל אחד היה מקבל רק 3 מסטיקים.
דירוג הסמכות של גוגל:
אחד הפרמטרים המרכזיים המשפיעים על איכות הקישור הוא קודם כל סמכות האתר ממנו מוציאים את הקישור. יש אתרים מאוד סמכותיים, הנמצאים במעגל הראשון של הסמכות בעיני גוגל ואלו הם אתרים שגוגל סומך עליהם ב100%. בדרך כלל יהיה מדובר באתרים ממשלתיים, אתרי אקדמיות, אתרים של בתי חולים/קופות חולים ועוד. אחריהם יהיה מעגל שני וכך הלאה. ככל שהמעגל מתרחב ברמת החשיבות שלו בעיני גוגל כך הסמכות של האתר פוחתת ואיכות הקישור פוחתת בהתאם.
חלוקת מיץ הקישורים בעמוד:
החלוקה עובדת בצורה הבאה: אם למשל יש לכם עמוד באתר ואתם מוציאים ממנו 5 קישורים. הכוח של מיץ הקישורים של האתר הוא X ואילו כל קישור יקבל X/5 כוח. כלומר הכוח של הקישור יתחלק שווה בשווה בין כל חמשת הקישורים בעמוד. בעבר מקדמים היו מסמנים חלק מהקישורים בעמוד כ-nofollow כדי לחזק את הקישורים האחרים אולם גוגל ציינה את זה כלא טבעי ולכן אמרה שבמקרה כזה קישור הnofollow פשוט "יישרף" עם הערך היחסי שלו במיץ הקישורים של אותו עמוד. כלומר אם נניח מתוך עמוד אחד קישרתם 5 פעמים ואחד מהם מסומן כ-nofollow זה לא ש-4 הקישורים האחרים יקבלו רבע ממיץ הקישורים של אותו עמוד אלא שהם עדיין יקבלו חמישית מהכוח (כיוון שיש 5 קישורים בעמוד) פשוט שהקישור nofollow לא יקבל כוח כלל וישרוף את החלק הערכי שלו במיץ הקישורים.