חנויות אינטרנטיות בעידן חדש
אם הייתם שואלים מישהו בתחילת שנות ה-2000, כשרק מעטים החלו לבצע הזמנות מהאינטרנט, אם כדאי לבצע רכישה מהאינטרנט סביר להניח שהרוב היו מסרבים לשמוע על כך בכלל. באותם זמנים אנשים פחדו להשתמש בכרטיס האשראי שלהם באינטרנט מחשש לגניבת מידע או שאנשים יגנבו להם את פרטי האשראי ויגנבו מהם כספים. יתרה מכך אנשים העדיפו לראות ולהרגיש את המוצר בחנות ולא לוותר על "הבילוי" שביציאה. כיום בתרבות האינסטנט שאנו חיים בה אין לנו את הזמן שהיה בעבר לצאת ולבלות בכל פעם שאנו צריכים משהו. יתרה מכך אנו מנסים להיות יעילים מאוד בנוגע לזמן שלנו כדי להספיק יותר. תוסיפו לכך את העובדה שכיום חנויות מקוונות פופולריות יותר מחנויות פיסיות, שניתן לבצע השוואות מחירים ולמצוא את אותם פריטים בזול יותר ובכמה כפתורים לבצע הזמנה ומשלוח עד הבית ותקבלו את הנתונים של היום שמראים היקף של מאות מיליוני שקלים בשנה עבור רכישות המבוצעות אונליין על ידי ישראלים.מה זה חנות אינטרנטית?
חנות אינטרנטית היא אתר אינטרנט המציג מוצרים ומאפשר את רכישתם אונליין דרך האתר. לרוב יהיה מדובר ברכישה באמצעות כרטיס אשראי דרך שירות סליקה מאובטח באתר, לעתים ניתן יהיה לבצע את ההזמנה גם באמצעות תשלום טלפוני או אפילו לבצע את ההזמנה ולשלם במזומן עם הגעת המשלוח (כמו למשל במקרה של מסעדות או פיצריות המציעות משלוחי מזון לבית). האתר יכלול תמונות, מפרט ומחירים של המוצרים, הוספה שלהם ל"עגלת הקניות" הדיגיטלית שלכם ואפשרות לערוך את העגלה ולהסיר מוצרים גם במידה ותרצו. כאשר אתם סגורים על מה אתם רוצים להזמין – תוכלו לבצע את ההזמנה ישירות דרך האתר עם כתובת למשלוח הסחורה אליכם, לבצע רכישה מאובטחת דרך מערכת הסליקה המחוברת לאתר והמוצרים יהיו בדרך אליכם.מי צריך חנות אינטרנטית?
כל בעל עסק שיש לו חנות פיזית רוצה לנצל את הפלטפורמה של האינטרנט כערוץ התקשורת המוביל בעולם כיום. להגדיל את כמות הלקוחות וכמות המכירות, להגדיל את הרווחים בעסק ולאפשר ללקוחות החנות שלו אפשרות נוחה לבצע הזמנות אונליין מהבית בכל זמן שירצו. גם עבור מי שאין לו חנות פיזית ורוצה לפתוח חנות משלו למכירת מוצריםמסוגים שונים או משלוחי מזון ומעוניין לחסוך את עלויות ההשכרה והניהול של מקום פיזי – יעשה חכם אם יפתח חנות דיגיטלית משלו.תהליך בניית חנות אינטרנטית:
- עיצוב ייחודי שמניע לפעולה – הבסיס לכל חנות אינטרנטית מצליחה הוא עיצוב אטרקטיבי, נוח ונעים לגלישה ושהייה באתר וכמובן גם כזה שמניע לפעולה. הצבעים באתר, התמונות, מהירות הגלישה, הניווט וחוויית השימוש באתר ישפיעו באופן מהותי על אחוזי ההמרה באתר שלכם.
- סליקת כרטיס אשראי – כדאי לאפשר חיבור למערכת סליקת אשראי מאובטחת דרך האתר ולא לטרטר את הלקוחות שלכם לביצוע הזמנה דרך האתר שכרוכה גם בשיחת טלפון עם נציג לצורך קבלת פרטי האשראי. ככל שתהפכו את חווית הקניה למהירה, נעימה ונוחה יותר ללקוחות שלכם כך יזמינו מכם יותר.
- ניהול הזמנות ולקוחות – אתר החנות שלכם צריכה להיות מחוברת למערכת ניהול הזמנות נוחה, יעילה וכזו שלא יפלו לכם בה הזמנות בין הכיסאות ותוכלו לשמור על אחוז גבוה של לקוחות שבעי רצון.
- סטטיסטיקות ונתונים – כדאי לחבר את האתר לכלים שונים לאיסוף וניטור נתונים אודות התנהגות הגולשים באתר שלכם, אודות קידום החנות בביטויי מפתח מסוימים בגוגל, כמות האנשים הנכנסים אליכם,זמן השהייה הממוצע באתר, העמודים הפופולריים ביותר ועוד.
- הדרכה על מערכת הניהול – בקשו מחברת בניית האתרים שבונה עבורכם את האתר גם הדרכה מלאה על השימוש במערכת הניהול כדי לוודא שאתם שולטים במערכת ויכולים להוסיף ולהסיר מוצרים כרצונכם באופן עצמאי ומהיר.
- התאמה לגלישה במובייל – עם חצי מהגולשים באינטרנט שעושים את זה מהמובייל אתם חייבים לוודא שהאתר שלכם מותאם למובייל. כמובן שזו כבר עבודת תכנות של החברה הבונה לכם את האתר.