מיתוג ועיצוב

הרבה לפני שמשווקים משהו, צריך לדמיין איך הוא נראה וליישם את זה במיתוג
360 או עיצוב קטן.

מיתוג עסקי – על שום מה?

ירימו יד אלו מכם שעדיין חושבים שמיתוג הוא רק עיצוב לוגו יפה שמזוהה עם העסק שלכם! מיתוג עסקי הוא למעשה כל מה שמבטא את התדמית העסקית שלכם לפרטי פרטים – הקונספט, השפה הוויזואלית, הסימבוליות וכד'. כל האמצעים שבזכותם יהיה ניתן לבדל אתכם מהמתחרים, לשמור על הייחודיות שלכם בשוק ולעזור לכם לפרוץ את כל הגבולות! זהו תהליך מורכב המתבצע עם המון חשיבה מאחוריו וכדאי שיהיה מנוהל על ידי חברה מקצועית בלבד.

דמיינו לכם כניסה לחנות ממתקים שבה אין לאף שוקולד שם או מאפיין שמזוהה אתו. כיצד תדעו במה לבחור? אלא שבזכות מיתוג יעיל ומחוכם, כולנו יודעים להצביע כיום על פררו רושה כיוקרתי, על ביצת קינדר כפרס לילדים ועל ספלנדיד כשוקולד משובח במיוחד למבוגרים. חשבו לרגע על האריזה והצבעים שמתכתבים עם כל אחד מהקהלים של אותו השוקולד וראו כמה שהם מתאימים למה שהקהל הזה באמת מחפש – זהו ערכו האמיתי של מיתוג – עד כמה הוא מתאים ללקוחות ומניב תועלת עבורם, נתפס כאיכותי ובעל מוניטין.

ממה מורכב מיתוג עסקי?

כדי שאנשים יכירו אתכם, יזהו אתכם וידעו בדיוק מה אתם עושים/ מספקים/ מוכרים/ מייצרים – עליכם לבצע מיתוג עסקי. זה מתבצע בעולם הדיגיטלי באמצעות בניית אתר הכולל עיצוב גרפי איכותי וממוקד אשר מנגיש לקהל לקוחותיכם את המוצר או השירות שלכם, על ידי עיצוב לוגו, בחירה בצבעים הנכונים ועוד.
מהלכי מיתוג כוללים בין היתר הפקת סרטוני תדמית, שימוש במילה או סמל מסוים והבלטה של תכונות עסקיות מסוימות שהקהל יוכל להזדהות אתם. לדוגמא: המותג מאזדה (Mazda) מזוהה כרכב משפחתית והודיס' (Hoodies) היא חנות הלבשה ספורטיבית.

חברת פרסום ושיווק אשר ממומחית בבניית אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית, תסייע לכם להגדיל את פופולריות העסק ושלל מוצריו באמצעות בניית השפה הנכונה. מיתוג עסקי מבוצע בכל נקודת מפגש עם הלקוח, בין אם כאשר הוא נוכח בזירה הדיגיטלית, או בין אם זה בעולם הפיזי – ביקור בחנות, קריאת ברושור, שימוש במוצרי קד"מ וכד'.
מיתוג כולל את כלל התחומים שבא עמם בית העסק במגע ועליו להיות מקורי ובולט, זהו תוצר של עיצוב מקצועי ושל שיתוף פעולה עם חברה שיודעת בדיוק איך לאפשר לכם לזנק קדימה ולהסתער על השוק.

תגידו, איך אפשר למצוא אתכם ברשת? ו… סליחה, איפה אני רואה את כל המוצרים של החברה שלכם? וגם… אני רוצה לשלוח קישור לחבר שגם מחפש, מה האתר שלכם?אה, עוד אין!? חבל…

אנחנו מקווים שהדוגמה הכה בנאלית שלנו גורמת לכם להבין עד כמה חשוב לבצע עיצוב ובניית אתרים למען העסק שלכם, והעובדה שקהל הלקוחות שלכם מעוניין לשמור אתכם על קשר וירטואלי!

כאשר אנו ניגשים לביצוע מלאכת הרכבת האתר, אנחנו חושבים כבר מראש כיצד למשוך את קהל הלקוחות ולגרום לו להישאר. תאמינו או לא, אבל על סמך כל מחקר אפשרי שכבר בוצע בעולם הפרסום – עיצוב גרפי יפה ומושך הוא זה שלרוב מנהל את העניינים. כן כן, ישנה המון חשיבות גם לניקיון הקוד של האתר והמילים היפות שנכתבו בו, אבל מבלי שהוא יכיל עיצוב תמונות יפה וחוויה ויזואלית נעימה, אחוז הנטישה שלו יהיה גבוה מאוד – בשורה רעה גם במובנים של קידום האתר שלכם בגוגל.

כמה דגשים חשובים על עיצוב ובניית אתרים

עבודת עיצוב ובניית אתרים היא חלק בלתי נפרד ממהותו של מיתוג עסקי. בשלב זה עלינו לבנות באופן סינרגי את כל המיתוג של האתר בכפוף לעבודות עיצוב המתבצעות בו. כאשר יש הלימה בין השניים, קל מאוד לגולש להבין מה הוא מקבל ולספר עליכם לאחרים. חשבו על אתרים שראיתם לאחרונה, שחוץ מסמל או לוגו יפה מאוד, מכילים הרבה כאוס בצבעים, בגרפיקה, אנימציה לצד טקסט ארוך וגנרי, ריבוי של עמודי תוכן מבלבלים או עומס של כותרות שקופצות עליכם מכל מקום. ככל שעבודת עיצוב ובניית האתר ממוקדת יותר, כך האתר נעים יותר לעין וגם לחוויית המשתמש באתר.

אם אתם זקוקים לשירותי עיצוב ובניית אתרים – גם כאשר יש צורך ביצירת אתר חדש, תוכלו לפנות אלינו ונשמח לפגוש אתכם על קפה ולחשוב ביחד על הטקטיקה המושלמת. ברגע שהאתר שלכם יושלם, הוא יתכתב עם העסק שלכם בצורה מושלמת ויוכל להפוך למקום שמשדר ללקוחות שלכם בדיוק את האופי והסגנון שמדבר אליהם.

עיצוב גרפי לדפוס

קטלוג, פרוספקט, ברושור, כרטיס ביקור, פולדר, אריזה ועוד – כל אלה נכנסים תחת ההגדרה של עיצוב גרפי לדפוס. המשך ישיר של קו העיצוב מהאתר שלכם וחלק בלתי נפרד מכל מיתוג. אם העסק שלכם הוא פיזי (כלומר, לא מנוהל רק בצורה דיגיטלית), מדובר בסט מוצרים שפעמים רבות הופך להכרחי על מנת להמשיך ולזהות אתכם כחלק ממותג, להפיץ הלאה את הבשורה ולמשוך לקוחות נוספים. זוהי עבודה שמתבצעת על ידי מעצב/ת גרפיקה מנוסה המבין/ה את הצרכים והרצונות.

מה חשוב לדעת כשמכינים עיצוב גרפי לדפוס?

  • הגדרת מטרה וקהל יעד – כמו כל תהליך שיווק אחר, גם עיצוב גרפי לדפוס הוא תהליך מקצועי שבו מגדירים מראש את המטרות ומהו קהל היעד שאליו רוצים לחשוף את המוצר המודפס. הגדרות אפיון אלה נשענות על המסרים השיווקיים והפרסומיים שלכם ומזוהות איתכם לאורך כל הדרך מבחינה ויזואלית.
  • אמצעי ההדפסה – עבודת עיצוב גרפי מתאימה תתבסס על התייחסות מלאה לגודל הנייר או משטח ההדפסה, צורתו, האופן שבה הוא נפתח ונסגר ועוד. אם אתם לא בטוחים מה בדיוק כדאי ליצור, נוכל לייעץ לכם ולחפש יחד אתכם דוגמאות מתאימות מעשרות מותגים אחרים לשם ההשראה.
  • חשיבות המסר – כל מסר שיווקי או תדמיתי שילווה את עבודת העיצוב יהפוך אותו לייחודי ואיכותי. המסר צריך להיות אחיד, קצר וקולע על מנת שהקהל יוכל לזהות ולהבין מיד מה אתם מוכרים ולקשר בין המסר אליכם בכל פעם בצורה המהירה ביותר. מדובר לרוב במשפט קצר או צמד מילים, לוגו בולט, ציטוט, צורה המבטאת רעיון מסוים וכד'.
  • תמונות רבותיי –תמונה שווה אלף מילים – עדיף לצפות לשנייה מאשר לקרוא שעה. אימג' מסוים שממחיש את המוצר או השירות שלכם הוא בבחינת מיתוג עסקי אפקטיבי במיוחד.
  • אחידות בעיצוב – אם אתם יוצרים עיצוב גרפי לדפוס של מספר מוצרים, חשוב שבין כולם יהיה קשר עיצובי – שפה עיצובית המזוהה אתכם בכל זמן, בכל מקום ובכל מוצר שבחרתם להפיק על מנת לבטא את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר.

עיצוב לוגו – 4 תובנות חשובות

לעורכת דין אחת, היה חשוב מאוד להכין לוגו שמסביר ללקוחות שלה כמה היא נחושה להשיג עבורם את התוצאה הטובה ביותר. אז היא פנתה לחברה שעושה עיצוב לוגו לעסק וסיפרה להם מהי מטרתה. החברה זיהתה את התשוקה שבה, את האש שבעיניים ואת העובדה שהיא נכונה להיאבק בעולם כולו כדי שהלקוחות שלה יזכו למשפט צודק. אז היא יצרה למענה לוגו שמכיל את ראשי התיבות של שמה, תוך שהן נמצאות במרכז תמונתו של הפיניקס -עוף החול האגדי, יצור מיתי מרשים וחדור מטרה, עם להבות אש קטנות של נחישות.

לשם מה נחוץ עיצוב לוגו לעסק שלי? כדי להסביר את המוצר או השירות שלכם בדרך הטובה ביותר, אתם זקוקים לסמל שילווה אתכם בכל אספקט ברמה העסקית. על כן, עיצוב לוגו הוא אחד הדברים הראשונים והחשובים ביצירת המיתוג שלכם ויש שיאמרו גם השלב הכיפי ביותר. אז מה לוגואים כאלה ואחרים צריכים להכיל? מה מתאים למי?

איך תדעו איזה לוגו מתאים לכם יותר?

  1. זיהוי מטרות – חשבו מה גורם לכם לבלוט, מהו המסר המרכזי שחשוב לכם להעביר, מה מאפיין אותו?
  2. דיוק גרפי – מעצב גרפי שיודע לעבוד עם פוטושופ ברמה גבוהה, יוכל ליצור עבורכם לוגו שהוא לא פחות ממושלם. אל תתפתו ליצור אחד בפלטפורמות החינמיות שכוללות ליין לוגואים אחיד עם שינויים קלים, לוגו צריך להיות ייחודי רק לכם ולא עוד אחד בפס הייצור.
  3. צבעים – לצבעים מובנים פסיכולוגיים רבים ומעצב גרפי טוב יוכל להבין באיזה צבע כדאי להשתמש על מנת לשדר ללקוחות שלכם דבר מה חשוב. נהוג לכלול בעיצוב לוגו לעסק צבע אחד או שניים מובילים לכל היותר, זאת על מנת לקבע קשר בין המותג והצבע שמאפיין אותו (למשל קבוצות כדורגל).
  4. תחכום – כן, אתם יכולים סתם לעצב לוגו של עוגה עם דובדבן עבור הקונדיטוריה שלכם. אבל כל הקסם של לוגואים, מתבסס על מוטיב או רעיון "נסתר", כזה שמגלים רק אם מסתכלים מקרוב. מומלץ לחפש משמעות של לוגואים שונים ברשת ולהבין בצורה מורחבת על מה בדיוק אנחנו מדברים (ספויילר – לא תאמינו למה מתייחס הקו בלוגו של אמזון).

הפקת סרטוני תדמית

עולם השיווק והפרסום הדיגיטלי עובר בימים אלה מהפכה! החל משנת 2017, ישנה חשיבות עצומה לתוכן עסקי שמובא לקהל באמצעות סרטונים. כך מציגים ללקוחות את הפנים שמאחורי העסק בשילוב עם אנימציה.

הסרטונים כיום מקבלים מקום של כבוד ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש של גוגל כאחד. מומחי קידום מאמינים שהסרטונים הם הבשורה הבאה בעולם המיתוג ובעקבותיהם, הפקת סרטוני תדמית הופכת ל"תמונת הפרופיל החדשה", כלומר, הדרך המקובלת להציג את עצמכם ואת העסק שלכם לעולם.

יתרון של כל סרטון

בסרטון, אפשר הרבה פעמים להגיד ולהסביר את כל מה שלוקח זמן. באופן זה הלקוח לא צריך לאסוף נתונים בעצמו כדי להבין למשל, איך מזמינים ומקבלים מכם רהיט, אין לו צורך לצפות בשפע של תמונות כדי להבין מהיכן ייבאתם את קולקציית האופנה שבאתר וכד'.

הסרטון מאפשר שילוב בין קול ותמונה כך שאפשר להסביר דברים תוך כדי המחשתם, לארגן דברים בצורה הגיונית ולשכנע את הגולשים להישאר ולעקוב. הפקת סרטוני תדמית היא דרך נפלאה להציב אינפורמציה חשובה בקדמת האתר, דף הנחיתה או חשבון הרשת החברתית של העסק שלכם ולשתף אותו עם כל המעוניין.

קצת על תהליך הפקת סרטוני תדמית 

יצירת סרטונים היא חלק מהתהליך המכונה מיתוג עסקי וחשוב שהיא תבוצע מתוך מחשבה מקדימה: מה יוצג בה, מה יראה הצופה בכל שלב, ממה היא מורכבת, למי פונה ומהו המסר הסופי. את הסרטון ניתן להפיק באמצעות אנימציה ידידותית, צבעונית וקלילה, או לצלם באולפן סרטון ריאליסטי, למשל של בעל העסק שמספר על המוצר. ניתן גם לשלב פוטושופ בכל אחד מסוגי הסרטונים על מנת להוסיף כותרות, סמלים ולוגו ומומלץ גם להוסיף תמלול/כתוביות לסרטון כדי שחוויית הצפייה תהפוך לקלה ונגישה יותר.

בעולם מיידי ומתוקשב, הפקת סרטוני תדמית לעסק שלכם היא פעולה הכרחית ומקובלת. הסטטיסטיקה מוכיחה שפרסום אורגני וממומן של סרטוני תדמית מביא להמון משיכה והתעניינות, גורם ללקוחות פוטנציאליים לשאול שאלות המשך וליצור אתכם קשר, הוא מייצר בולטות ומקנה לכם מעמד של עסק רציני, איכותי ואמין.