קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני הוא תחום בתוך עולם השיווק במרחב הדיגיטלי של האינטרנט, בו בעלי עסקים רוצים לקדם את האתר שלהם במעלה תוצאות החיפוש בגוגל לביטויי מפתח רלוונטיים בתחום שלהם. התברגות גבוהה בגוגל תורמת גם למוניטין של העסק, למיתוג שלו וכמובן גם להבאת תנועה אורגנית איכותית של לקוחות פוטנציאליים לאתר החברה. למעשה, בעבור מומחים רבים בתחום השיווק הדיגיטלי מדובר בטכניקת הפרסום המובילה, הפופולרית ביותר וכנראה גם החשובה ביותר. בשל העובדה שהעבודה על קידום אתר היא עבודה רוחבית, כלומר עבודה הכוללת טיפול במשתנים רבים הקשורים גם באתר עצמו, גם במנועי החיפוש וגם בקהל הגולשים, הרי שהעבודה על קידום האתר בגוגל תורמת להרבה מאוד משתנים המשפיעים גם על אחוז ההמרה באתר, ההכנסה שנוכל ליצור בעזרתו, כמות הלקוחות החדשים שנוכל להביא ועוד.

החשיבות של קידום אתרים אורגני

כל בעל עסק חדש הנפתח כיום נאלץ להתמודד עם תחרות גדולה מאוד שקשה להתמודד אתה והוא צריך לחשוב מהיכן כדאי לו להביא את הלקוחות שלו, היכן כדאי לו להשקיע את תקציב הפרסום שלו, איך כדאי לו למתג את החברה כדי ליצור ייחודיות ועוד. הקידום האורגני מאפשר לבתי עסק בכל גודל, במיוחד לבעלי עסקים קטנים עד בינוניים, לקדם את העסק שלהם במעלה תוצאות החיפוש של גוגל ולקבל במה פרסומית המסייעת להם להביא לקוחות חדשים לעסק. כך למשל מסעדה בחיפה יכולה להביא לקוחות כאשר מישהו מחפש מסעדה בחיפה והם מופיעים בין התוצאות הראשונות או חברה המספקת אטרקציות לחתונה במרכז או סטנדאפיסט המעוניין לשווק כרטיסים להופעה שלו וכו'. בשנת 2021 אם אתה לא בגוגל קשה מאוד לקדם את העסק ורוב הקהל לא מכיר אתכם. לעומת זאת, השקעה בקידום האורגני יכולה להפוך את העסק שלכם מקצה לקצה.

הדגש הוא על חוויית המשתמש

הקידום האורגני בגוגל ובכלל במנועי החיפוש כיום מבוססים בעיקר על חוויית המשתמש. גוגל מבצעת מאות שינויים באלגוריתם של מנוע החיפוש שלה בכל שעה. הרוב שינויים מינוריים אולם פעם בשנה-שנתיים יש עדכון ליבה גדול המשפיע באופן ניכר על התוצאות במנועי החיפוש. בעדכוני הליבה הגדולים האחרונים של גוגל התחלנו לראות מספר מגמות: הקידום הלוקאלי שנרחיב עליו בפסקה הבאה, החשיבות של התאמת האתר לגלישה במובייל ובמסכים בגדלים שונים (התאמה רספונסיבית של האתר) וכמובן הדגש על חוויית המשתמש. הרי גוגל רוצה להציג לגולשים שלה את התוצאות הטובות, הרלוונטיות והמדויקות ביותר לחיפושים שלהם ועל כן היא תחפש אתרים המתעדכנים לעתים קרובות, המציגים תכנים איכותיים וטובים לגולש ואתרים עם מוניטין חיובי. על כן גוגל פיתחה מגוון אלמנטים שעוזרים לה לבחון את איכות האתר שלנו ועד כמה אנו משקיעים בחוויית המשתמש לגולש שלהם. אלו הם רק חלק מהדברים המשפיעים על חוויית המשתמש באתר שלנו:

  • מהירות הגלישה באתר.
  • ניווט נוח ויעיל.
  • תוסף נגישות.
  • אפשרויות שונות ליצירת קשר עם בית העסק ועמוד אודות מסודר.
  • היררכיית תוכן ברורה.
  • עמודי תוכן רוויים עם תוכן איכותי ובעל ערך.
  • התאמת האתר לגלישה במובייל ובמסכים בגדלים שונים.
  • צבעי רקע נוחים ועיצוב נעים לגלישה באתר. כזה שלא מבריח את הגולשים.
  • ועוד…

הקידום הלוקאלי והמקום שלו כיום

קידום לוקאלי הוא למעשה קידום אתרים המציג תוצאות חיפוש בעלות אופי מקומי. לדוגמה: אם אתם גרים בתל אביב ומחפשים "חנות פרחים" אז סביר שגוגל תציע לכם חנויות פרחים הנמצאות בתל אביב ואולי אפילו אלה הנמצאות קרוב יותר לרחוב בו אתם גרים. המהפכה בנושא זה מסייעת לעסקים קטנים רבים ל"גבור" על עסקים גדולים המשקיעים הון בקידום האורגני של האתר שלהם (משהו שעסקים קטנים לא יכולים להתחרות בו) וליהנות מלקוחות המגיעים דרך חיפושים בעלי אופי מקומי. ככל שהביטוי המחופש יהיה מדויק יותר כך הסבירות לתוצאות מדויקות יותר תהיה גבוהה יותר. כלומר במקום לחפש חנות פרחים, אם אותו לקוח יחפש חנות פרחים בתל אביב – התוצאות שהוא יקבל יהיו אפילו מדויקות ורלוונטיות יותר עבורו.

האם קידום אתרים בצפון שונה מקידום אתרים במרכז?

בשל המרדף אחר הקידום הלוקאלי היום יש גם שוני בין קידום אתרים בצפון לבין קידום אתרים במרכז. מה השוני אתם שואלים? ובכן באזורים שבהם יש פחות אוכלוסייה יש גם פחות בתי עסק ופחות תחרות בגוגל. על כן בדרך כלל קידום אתרים של עסקים מהצפון יהיו עם פחות תחרות מאשר הביטויים המקבלים במרכז. לדוגמה:

אם תחפשו "הדברת נמלים בחיפה" ו"הדברת נמלים בתל אביב" תגלו שעבור החיפוש השני מתקבלות כמעט כפי 2 תוצאות מהביטוי הראשון. אם תחפשו קידום אתרים בחיפה או קידום אתרים בתל אביב תראו שלביטוי השני יש 100-150 אלף תוצאות יותר. אז כמובן שזה תלוי בביטוי, בסוג קהל היעד ובסוג העסקים שיש באזור. למשל אם תחפשו מספרה בחיפה ומספר בתל אביב תגלו שדווקא בחיפה יש פי 2 תוצאות למונח זה. אבל אם תחפשו עיצוב שיער בשני המקומות הללו תגלו שבתל אביב יש פי 3 חיפושים למונח זה.

לכן כאשר מקדמים אתרים לביטויים מקומיים, כדאי לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק על קהל היעד באזור, השפה שהוא מדבר, מה שהוא מחפש וכו'.

קידום אתרים בתל אביב

אזור המרכז בכלל ואזור תל אביב בפרט הוא אולי האזור הגדול ביותר בישראל עם ריכוז עסקים גבוה מכל תחום ובכל סדר גודל. החל מחנויות קטנות, דרך רשתות גדולות, חברות הייטק, אנשים העוסקים בייבוא/ייצוא, מפעלים, מכללות ואוניברסיטאות ועוד. כל אחד מהעסקים הללו מתמודד עם תחרות רבה ורוצה לזכות בלקוחות הנמצאים באזור אך לא רק. קידום אתרים בתל אביב מסייע לאותם עסקים מקומיים לא רק להביא אליהם את תנועת הגולשים אלא גם ליהנות ממוניטין טוב יותר ואיכותי יותר.

חברה לקידום אתרים או פרילנסר?

לא מעט בעלי עסקים מתלבטים בין חברה לקידום אתרים לבין מקדם פרילנסר העובד לבד מהבית. אנו כמובן לא ניטרליים בנושא הזה ומבלי לזלזל במקדמי אתרים שהם באמת מקצועיים ואיכותיים שעובדים לבד בעסק שלהם (ויש כאלה), הרי שאין תחליף לעבודה מול חברה מקצועית, מסודרת וכזו הכוללת כוח אדם מקצועי ומגוון. קידום אתרים היא טכניקת פרסום הדורשת עבודה רוחבית על האתר. כלומר שמלבד ידע מקצועי בקידום האתר, זיהוי דברים שצריך לשפר, ביצוע אופטימיזציה, מחקרים, שימוש בכלים שונים וכו' – הרי שיש צורך גם בכתיבת תוכן לאתר ולפיזור ברשת, יש הצורך לשפר את חוויית המשתמש ובין היתר גם את העיצוב של האתר ולשם כך צריך מעצב גרפי ולרוב גם צריך לבצע התאמות בקוד האתר כמו התאמה רספונסיבית של האתר, שינויים ותיקונים בעריכת קוד האתר, ביצוע הפניות ועוד. מדובר פה בכמה אנשי מקצוע שונים, בעלי התמחויות שונות. מקדם אתרים פרילנסר יוכל להתמקצע לכל היותר ב2 מהתחומים הללו. כמו כן מכסת העבודה שלו מוגבלת לכמה לקוחות בלבד בשל העובדה שהוא אדם אחד. לבסוף, סביר להניח שלחברת קידום שהיא גדולה יותר מאדם אחד, עם תקציב גדול יותר, החברה גם תשתמש בכלים מתקדמים יותר, ביותר כלים ותהיה בעלת קשרים ומשאבים גדולים יותר לקידום אתר העסק שלכם. על כן הבחירה שלנו בין חברת קידום אתרים לפרילנסר היא כמובן לעבודה מול חברה.